fredag den 8. april 2016

Jeg ville egentlig ha' lavet et par tykke grydelapper. Men fik så ideen til at lave sådan en her.


Den er lavet før, har jeg så fundet ud af. Men om ikke andet, så har jeg da øvet mig lidt i at lave en opskrift, som jeg håber at andre også forstår :))
Her er min version.  
Jeg kalder den en grydelågsholder.


Garn: 8/8 bomuldsgarn
Hækles i dobbelt garn (ca. 2 ngl)
Hæklenål 4

Lav 62 lm i dobbelt garn.
1.      Start i 2. lm fra nålen og lav 60 fm tilbage. Vend med 1 lm
2-6.  60 fm, vend med 1 lm
7.     Hækl 23 fm, lav en kæde af 14 lm, spring 14 m over og lav fm i de sidste 23 m (60)
8.     Hækl 60 fm over de 23 + 14 + 23 m


9-12. 60 fm
Bryd ikke garnet men hækl yderligere 1 fm i den sidste m, som hjørne.
Hækl 11 fm langs enden og slut med 1 km. Bryd garnet og hæft.


Start i den modsatte ende og lav 12 fm langs kanten. Bryd ikke garnet men lav en kæde af 15 lm,
hæft i højre side med 1 km. 1 lm
Hækl tilbage med 15 fm rundt om kæden. Afslut med 1 km i den sidste fm i kanten.
Så skal der bare hæftes ender og så er den klar til brug :))


 
 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar